Cand recutezi oameni pentru afacerea ta spunem ca esti sponsor pentru ei.
CE INSEAMNA ASTA? ESTE INTRADEVAR TERMENUL POTRIVIT?
Cuvintele conteaza, ele creeaza un inteles in mintea noastra si ne afecteaza actiunile. Daca nu ne este clar, acest cuvant poate crea confuzie, iar confuzia reprezinta moartea actiunii.
Exista multe definitii pentru cuvantul SPONSOR. Totusi, numai una este destul de relevanta pentru afacerea ta.
Sponsorul este acela care isi asuma responsabilitatea pentru o persoana sau un grup de persoane pe parcursul unei perioade de instruire, invatare sau proba.
Reflecteaza asupra acestei definitii. Tu esti responsabil fata de persoanele pe care le sponsorizezi?
Si daca da, responsabil in ce sens?
Inainte sa citesti in continuare acorda-ti doua minute de reflectie asupra acestei intrebari. Noteaza raspunsul pe o foaie. Acum, pentru ca ai raspunsul in fata ochilor, fii sincer cu tine si intraba-te daca intradevar faci ceea ce ai notat, iar daca raspunsul este negativ, gandeste-te la impactul acestui fapt asupra afacerii tale.
Daca esti responsabil pentru ca cineva din echipa ta sa-si atinga obiectivele, iar el nu si le atinge, ar mai trebui sa ai beneficii de pe urma activitatii lui?
Daca, de fapt, nu investesti destul timp in membrii echipei tale, meriti sa castigi din activitatea lor?
Asta are sens numai daca esti responsabil.
Uite cum stau lucrurile:
Cei care ti se alatura sunt oameni de afacere independenti si sunt responsabili pentru PROPRIUL SUCCES.
Pentru ai ajuta, compania te recompenseaza daca faci trei lucruri:
1. II RECUTEZI, LE PREZINTI PRODUSELE SI COMPANIA.
2. II PREGATESTI PANA CAND DEVIN COMPETENTI.
3. II PREGATESTI PENTRU PERFORMANTE SI MAI MARI DUPA CE DEVIN COMPETENTI.
Astfel, responsabilitatea majora este sa ii pregatesti. Poate ca ar trebui sa privim notiunea de sponsor ca sinonima cu responsabilitatea si atunci toata lumea ar intelege respunderea ce ii revine celui care inscrie noi membri.
CUM SA DEVII UN SPONSOR EFICIENT
In primul rand, nu uita ca a fi SPONSOR se invata. Nu ai cum sa devii eficient de la prima sponsorizare. Nu te speria de esec si persevereaza in ceea ce iti doresti cu adevarat.
CUNOASTE-TI ECHIPA – acorda timp fiecarui membru din echipa ta. Suna-i regulat si intreaba-i ce fac, cum le merge si ce probleme au. Veti deveni apropiati si veti lucra impreuna mult mai usor. De fapt,munca va incepe sa semene cu o distractie eficienta.
CRESTE-TI ECHIPA – investind timp si pasiune in ceea ce faci dai exemplu celor din echipa ta sa faca la fel. Fara sa iti dai seama ei te vor copia si echipa ta va creste vazand cu ochii. Dar nu uita ca lucrezi cu oamenii, iar ei simt cand nu esti sincer sau cand nu iti face placere sa lucrezi cu ei.
SPUNE MULTUMESC CAT POTI DE MULT. Iti ia foarte putin timp sa spui asta, dar conteaza extrem de mult. Cand se simt apreciati, oamenii lucreaza cu placere si dau randamentul maxim.
COMUNICA MULT – nu pleca de la premisa ca membrii echipei tale stiu ce faci. Explicale fiecare pas si asigura-te ca au inteles. Foloseste orice instrument de comunicare, e-mail-uri, telefoane, sms-uri, mentinele atentia si interesul prin carti, casete, CD-uri, seminarii.
NU UITA DE SPONSORUL TAU – discuta cu el deschis si cat se poate de des, atat despre problemele pe care le intampini, cat si despre progresele pe care le faci.
CREEAZA-TI O VIZIUNE SI O STRATEGIE SI URMEAZALE – daca nu le creezi tu, echipa pe care o conduci va lucra dezordonat. Daca imparti tot ceea ce este de facut in obiective si sub-obiective, iti va fi mai usor sa urmaresti progresul si sa inaintezi.
Nu uita ca partea ta incepe abia dupa ce prospectul sa inscris, insa NICI O COMPANIE MLM din lume nu te va rasplati numai pentru ca inscrii oameni. Pentru asta ar putea apela la o firma de recutare. Adevaratul efort este sa-i ajuti pe cei noi inscrisi sa devina eficienti, sa-i ajuti sa te copieze si sa-si realizeze visurile si obiectivele.
ABIA ATUNCI ESTI UN SPONSOR EFICIENT!